Dijamant DOO

Kompanija Dijamant DOO najveći je proizvođač jestivih ulja i vodeći proizvođač margarina, biljnih masti, majoneza i delikatesnih proizvoda na bazi majoneza u Srbiji.

Istorija kompanije „Dijamant“  počela je davne 1938. godine kada je akcionarsko društvo fabrika ulja „Beograd” sa samo devedeset radnika na dnevnom nivou prerađivala 25 tona suncokreta, što je rezultiralo proizvodnjom šest tona ulja. Nepune dve godine kasnije, sedište kompanije seli se u Petrovgrad, današnji Zrenjanin, a 1946. godine kompanija postaje državno preduzeće i svoj rad započinje pod nazivom fabrika ulja „2. oktobar”. Polovinom prošlog veka kapaciteti se proširuju na magacine za suncokretovu sačmu, jestivo ulje, industrijske koloseke, kao i za proizvodnju biljnih masti.

Vizija naše kompanije oduvek je bila da obogatimo trpeze dobrim ukusima i na tome smo vredno radili. 1971. godine svečano smo otvorili najmoderniju fabriku margarina i naziv promenili u „Industrija ulja Zrenjanin”, dok proizvodnju omiljenog brenda potrošača Dobro jutro započinjemo devet godina kasnije. Naš asortiman 1988. godine upotpunjujemo Dijamant majonezom čime postajemo prva kompanija za proizvodnju namaznih margarina i majoneza u Srbiji.

Krajem 20. veka širimo delatnosti puštanjem u rad pogona za proizvodnju biljnih masti i margarina, čime je započeta proizvodnja domaćih preliva i soseva pod brendom Dijamant. Rast poslovanja pratio je i razvoj portfolija brendova – Dijamant i Dobro jutro se vizuelno i asortimanski upotpunjuju, a lansiran je i novi brend funkcionalne hrane, Omegol, koji je vrlo brzo zauzeo značajno mesto kod potrošača na tržištu Srbije. Kvalitet proizvoda, iskustvo, tradicija i inovacije poslovno su spojili Dijamant i Kinidski mlin, koji se krajem 2021. godine zvanično priključio Dijamantovoj porodici.

Uporedo sa razvojem portfolija, formirana je i snažna distributivna mreža sa centrima u Beogradu, Nišu, Čačku, Vrbasu i Zrenjaninu, čime je pokrivena čitava teritorija Srbije. Dijamantovi proizvodi su dostupni potrošačima u svim delovima zemlje, postajući sinonim za kvalitet, tradiciju i uspešno poslovanje.

Iz godine u godinu smo rasli, razvijali se i unapređivali, a potrošači su to prepoznali i nagradili. Kroz decenije poslovanja, Dijamant je uspešno odgovarao na promenljive potrebe tržišta, istovremeno čuvajući kvalitet koji je postao i ostao naš zaštitni znak, a mnogobrojna međunarodna i domaća priznanja to potvrđuju. Dugogodišnja liderska pozicija brenda Dijamant u kategorijama jestivo ulje, majonez, stoni i namazni margarin potvrđena je od strane globalne agencije Nielsen, i to na osnovu prikupljenih podataka za tržište maloprodaje, kojom je 2021. godine Dijamant proglašen za brend broj jedan u Srbiji. Dobitnici prizanja su i proizvodi iz Dijamant način linije za koju simbolično kažemo da „dodaje ukus životu“, ali i proizvodi koje smo vremenom vizuelno i sadržajno unapredili poput Classic i Light majoneza, Blagog i kečapa sa 0% šećera, proizvoda iz linije Ukusi tradicije, margarina Bakes and Cakes i mnogi drugi. Od 2010. godine kada je organizovana prva dodela priznanja „Moj izbor“ za najomiljenije domaće proizvode i brendove, u kojoj učestvuje više od 2000 ispitanika iz svih delova zemlje, naši proizvodi se već godinama visoko kotiraju i zauzimaju istaknuto mesto. Sva priznanja dodeljena Dijamantu dokaz su ispunjenja najbitnijih kriterijuma potrošača, pre svega kvaliteta, koji nam je od izuzetne važnosti i uvek na prvom mestu.

Uz jasnu viziju za budućnost, Dijamant nastavlja da razvija nove proizvode i usluge, sa fokusom na inovativnom pristupu potrošačima, gde se kroz različite kanale, aktivacije i programe lojalnosti trudimo da kreiramo dodatne vrednosti za kupce, opravdamo pruženo poverenje i održimo lidersku poziciju na tržištu.

Važnom prekretnicom u poslovanju smatramo ulazak u sastav Fortenova grupe, čime Dijamant postaje deo sistema koji kontinuirano beleži dobre rezultate poslovanja u celoj regiji. Fortenova grupa strateški ulaže u razvoj proizvodnog i pogonskog segmenta, pri čemu je izdvojeno više desetina miliona evra za razvoj novih pogona za presovanje i ekstrakciju ulja, kapaciteta 1.200 tona na dan, što će zrenjaninskoj uljari doneti nove poslovne mogućnosti.

Kroz poljoprivrednu i prehrambenu proizvodnju i putem sopstvene maloprodajne mreže, potrošačima kontinuirano osiguravamo sveže, zdrave i domaće proizvode kontrolisanog porekla i kvaliteta. Značajan smo činilac u sektoru poljoprivrede, naročito u oblasti proizvodnje uljarica, što podrazumeva razvoj partnerskog odnosa sa proizvođačima, kao i logističku pokrivenost u svrhu otkupa i bezbednog skladištenja uljarskih kultura.

Društvena odgovornost postala je neizostavni deo našeg poslovanja, jer veliku pažnju posvećujemo pitanjima zaštite životne sredine ali i unapređenju kvaliteta života društvene zajednice u kojoj poslujemo. 2024. godinu započeli smo na human način, donacijom više od 15.000 Dijamant proizvoda za Banku hrane u Beogradu, kojom smo obezbedili obroke za mnoge porodice u Srbiji. Nastavljamo sa realizacijom projekta Prati suncokret, koji je usmeren na pružanje pomoći osobama sa Daunovim sindromom i njihovu inkluziju u društvene procese, kao i projekta Mladi poslastičari, koji je posvećen talentovanim srednjoškolcima i očuvanju „najslađeg“ zanata od zaborava.

Ovde se priča o našem razvoju ne završava. Bogata i uspešna istorija koju imamo, zalog je svetloj budućnosti koju ćemo ostvariti uz najveću podršku- naše potrošače. I nakon više od 85 godina poslovanja ostajemo dosledni svojoj filozofiji – da od kvaliteta ne odustajemo i da se u „sve mešamo“!