Da li da gladujem i brže smršam?

Da li da gladujem i brže smršam?

Da li da gladujem i brže smršam?

 

Gladovanje se isključuje. Tri obroka i dve užine dnevno, preduslov su zdravog i pravilnog načina ishrane.

Upravo tako. Gladovanje može imati kratkoračne efekte, kao što je na primer gubitak tečnosti.  Ako se malo duže praktikuje može dovesti i do gubitka  mišićne mase. Metabolizam se usporava, remeti se regulacija šećera u krvi, javlja se umor i malaksalost. Sve to vodi odustajanju kada se vraćate jelu, a to vodi do dobro poznatog jo-jo efekta.

Pravila da smršate i ostanete vitki postoje, poput onog da ručate rano, to čuva mišiće!

 

Veoma je važna kontrola unosa kalorija, ali ne zanemarite kvalitet namirnica, pravilno ih kombinovati i konzumirati u odgovarajuće vreme. Ako jedete prave namirnice u pravo vreme, brže ćete postići rezultate koji će, osim toga, biti i trajniji. Redovni obroci imaju presudnu ulogu, zaboravite preskakanja i gladovanje.

Doručak je najkorisniji dnevni obrok koji se rado preskače, a preskakanje usporava vaš metabolizam i svakako ne podrazumeva da ćete tako smršati. Prvi jutarnji sati najbolje su vreme za konzumiranje masnoća, telo će ih lako iskoristiti i neće ostaviti posledice na vitkost. Zato nastojte da ustanete ranije ili ponesete ukusan doručak koji ćete pojesti najkasnije do 10 sati.

Dijete u kojima se preporučuje preskakanje ručka osuđene su na neuspeh jer takvim dijetama smanjujete mišićno tkivo a to znači da niste izgubili masne naslage i zato se kilogrami brzo vraćaju. Najbrže i najtrajnije rezultate postići ćete ako svakog dana nešto posle podneva pojedete obilan i ukusan ručak. Obilan ne tumačite kao previše, već raznovrsno.

Šta pojesti za doručak? Masne kiseline i belančevine (sadrži ih sir, jaje, jogurt), skrob (prednost dajte integralnim žitaricama) i svakako napravite sebi svežu salatu. Sir odaberite zavisno od vlastitog ukusa, mekani ili tvrdi, s aromatičnim biljem, ali izbegavajte sirne namaze. Piće: kafa, čaj, voda po želji, bez dodavanja mleka, šećera, meda ili veštačkog zaslađivača. Ako doručkujete kasno, popijte veliku čašu (2,5 dl) sveže ceđenog soka agruma čim ustanete, osvežiće vas i obezbediti dovoljno vitamina C.

Za doručak izbegavajte šećer (marmeladu, čokoladu, slatkiše, slatka peciva i peciva s kremom). Ove namirnice lako podižu nivo šećera u krvi, ali on isto tako lako i brzo pada. To će vas ubrzo učiniti ponovo gladnim. Dakle slatko NE!

Šta pojesti za ručak? Grilovano meso i povrće, sa šarenom salatom. Hleb vam nije neophodan. Porcija mesa koja vam je potrebna odgovara vašoj visini. Ako ste visoki 170 cm treba vam 170 g mesa. Dopušteno je crveno i belo meso, a ako jedete ribu uvećajte porciju za trećinu. Ako ne volite meso, zamenite ga tofuom (sojinim odreskom) koji je vrlo bogat belančevinama. Količina povrća i salate nije od presutnog značaja, važno je samo da povrće nije pohovano ili prženo u dubokom ulju poput krompira.
Šta pojesti za večeru? Ako redovno večerate sprečićete nakupljanje zaliha u jedinom neželjenom obliku- salu. Najbolje je uveče jesti belančevine životinjskog porekla (ribu, morske plodove ili belo meso) i zeleno povrće ili mahunarke, ali bez masnoća. Da, da ne zaboravimo i svežu salatu, začinjenu po ukusu.

Ova tri glavna obroka dopunite užinama. Dok ste na dijeti neka to bude samo voće, ali ne više od 300-400g u toku dana. Vrsta voća nije od presudne važnosti.

Između dva obroka treba  praviti pauzu oko 3 sata. Pridržavajte se preporučenih količina, a prestanite da jedete  onog trenutka kad osetite da ste siti.

Šta činiti protiv gladi

Prvi dani dijete obiluju krizama i to nije nešto što ne možete da prevaziđete. Zlatno pravilo je POVRĆE i samo povrće. Grilovano, bareno, kuvano, pečeno, sveže u obliku salata… Kad god vas apetit vuče ka frižideru, zavarajte ga povrćem. Nakon par dana krize postaju sve manje, apetit se gubi i Vi lako odolevate obilnim obrocima.

Dijeta i posle dijete!

Ako želite da sačuvate postignute rezultate pridržavajte se i dalje saveta o sastavljanju jelovnika na ovaj način. Za doručak jedite masne namirnice, ručak sastavite od belančevina i povrća, za popodnevni obrok jedite umereno slatke namirnice, a večera neka bude lako svarljiva. Dakle, jedite raznovrsnu hranu i telu osigurajte dovoljno tečnosti.

No, ukoliko se mesecima pridržavate pravilnog načina ishrane, pa kada dođete do neke željene kilaže zaboravite na sve savete koje ste dobili u periodu kada ste gubili kilograme i vratite se starom načinu ishrane, onda ne govorimo o jo-jo efektu, tada govorimo o jo-jo ponašanju. Obratite pažnju na to!